Translate

Kövess Facebookon is! 😊

Szendergő hercegnők

Ez a kártyajáték egy kicsit többet várt a kipróbálásra, de az az előny származott ebből, hogy már a majdnem hat évesünk is megértette a játékszabályt, és így mind az öten tudtunk vele játszani. 😊 A Szendergő hercegnők👸🏰 egy mókás, rövid idő alatt lejátszható kártyajáték. A grafikája nagyon tetszetős, és a téma is teljesen passzol hozzá. Gyerekek, és felnőttek is szívesen leülnek az asztalhoz, ha ezt a játékot vesszük le a polcról, tehát családi, és party játéknak is ideális. 😊😉


Miután a hercegnőket képpel lefelé kiraktuk az asztalra, mindenkinek osztunk öt lapot. Ebből kell egyet kijátszani a körünkben, aztán húzni egyet a pakliból, hogy mindig öt lap legyen a kezünkben. A pakliban találhatóak számkártyák, lovagok, sárkányok, altató bájitalok, varázspálcák 🎇, udvari bolondok, és persze hercegek. A herceg kártyával fel tudunk ébreszteni egy hercegnőt, s ekkor magunk elé tehetjük képpel felfelé - ő már a miénk, ha nem hagyjuk visszaaltatni, vagy elrabolni. Ugyanis a többi játékos bármikor kijátszhat a felébresztett hercegnőnkre egy altató bájitalt, és akkor ha nincs a kezünkben egy varázspálca, a munkánk kárba veszett, mert ez a "Csipkerózsika" megint elszenderedett😴az asztal közepén, képpel lefelé, a többi alvó hercegnő mellett.😒A lovag kártyával más játékostól rabolhatunk el már felébresztett hercegnőt, hacsak nincs egy sárkány a kezében, mert akkor bizony a lovagunk elvérzik a csatában, és a rablási kísérlet porba hull. A számkártyákat többféleképpen is lehet használni. El lehet dobni egyet, hogy húzz a pakliból egy lapot. Vagy el lehet dobni két ugyanolyan értékű számkártyát, hogy húzhassunk két kártyát a pakliból. Vagy három számkártyát is lehet dobni, de akkor már két számkártya összegének meg kell egyezni a harmadik számkártyával, s így vehetünk fel három kártyát. Amikor pedig udvari bolondot rakunk le, akkor megnézhetjük a felső kártyalapot a pakliból, és ha az nem számkártya, megtarthatjuk, és újra mi következünk. Amennyiben számkártya, azt ki kell játszanunk. Ami szám rajta van, azt leszámolod a játékosokon. Például, ha ez egy hatos, akkor magaddal kezdve egyesével elszámolsz hatig a tőled balra ülővel folytatva. Akire ér a szám, az felébreszthet egy hercegnőt, s maga elé teheti. Ha öten játszotok, akkor a hatos szám nálad fog landolni, és te leszel az a szerencsés, aki gyarapodik egy hercegnővel. A játék véget ér, amikor játékosszámtól függően 40, vagy 50 pontot szerez valaki, illetve ha valakinél van négy, vagy öt herecgnő.
Mi szeretjük a Szendergő hercegnők kártyajátékot, mert vicces, szórakoztató, vidám, és jól érezzük magunkat közben mind az öten. 💚😉

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Kockapóker

Előbb tudtam römizni és kanasztázni , mint írni és olvasni. Ezt az apai nagyszüleimnek köszönhettem, ők tartották nagyon fontosnak, hogy megismerjem ezeket a kártyajátékokat. Innen már csak egy lépés volt a kockapóker🎲 . Talán nyolc éves lehettem, amikor megtanították, mert addigra rongyosra játszottuk a francia kártyát a családdal. A kockapóker egy nagyon egyszerű játék, csak toll, papír, és öt darab kocka kell hozzá. Több változata is ismert. Olvastam a Yahtzee-ról, amit Lowe adott ki 1956-ban, ami szintén kockapóker, csak ott 13 forduló van, és értékfüggetlenül járnak meghatározott pontok bizonyos kombinációkra. A mi családunkban ismert kockapóker variáns ettől eltér. Én azt írom le, ahogyan mi ismerjük több, mint harminc éve. 😉 Úgy indulunk neki, hogy összesen három dobásunk van abban a körben. A dobás után eldönthetjük, hogy félreteszünk-e kockákat, mert úgy jók, ahogy vannak. Az összes többivel újradobhatunk. Mi az itt látható táblázatot rajzoltuk meg egy lapra, s eszerint kell

Amanita

Az Amanita 🍄 társasjátékot ajándékba kaptam Esztó Bernáttól , és feleségétől, Esztó-Harazin Dorottyától , amiért ezúton is nagyon hálás vagyok! 💚 A játék magánkiadásban jelent meg a Fű Alatt Kiadó  gondozásában. Arról, hogy hogyan is jött a játékötlet, illetve hogyan lett az elképzelésekből valóság, ITT olvashattok. Akinek van szerencséje az Amanitához, az tudja, hogy egy igazán különleges társasjátékot tarthat a kezében. A szerzők semmit sem bíztak a véletlenre, társasjátéktervező útjukon Boros Lajos gombaszakellenőr segítette őket, hogy minél hitelesebben tudják megalkotni az Amanitát. A doboza letisztult, minőségi, színben és küllemben harmonizál a tematikával, s a dobozon belüli játékelemekkel. A 180 darab kártya önmagáért beszél. Az illusztráció, és a grafika Csíkszentmihályi Berta kitűnő munkájának gyümölcse. A játék meseszépen ábrázolt, nagy kártyalapjai nézegetésébe bele lehet feledkezni. (Kártyaméret: 80*130 mm) A játékszabály könnyen megtanulható, jól értelmezhető. Az Am

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett tartalmakat szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett cikkek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2022-2023 tarsasjatszunk.hu