Translate

Kövess Facebookon is! 😊

Kodama - Az erdő szellemei

A Kodama társasjáték főként Zsolt miatt lett a gyűjtemény része, mert neki azonnal a szívébe lopta magát, ahogy meglátta, ezért meg kellett venni. Rajongása csak fokozódott, miután megtanultuk a játékot, és játszottunk vele. Szerintem is nagyon szép, és kedves társasjáték, de mindezek ellenére is kicsit nehezen vett rá Zsolt, hogy leüljünk játszani. Pedig egyszerű, szemet gyönyörködtető, tényleg aranyos. 😊 Na de van ám amúgy olyan társasjáték is - nem is egy -, amire meg én tudom nehezen rávenni a férjemet, szóval ez egy oda-vissza dolog, nincs ezzel semmi baj.

A Kodamában egy véletlenszerűen választott fatörzzsel indulunk játékba, amit az asztal szélénél helyezünk el, hogy legyen elég helyünk a későbbiekben terjeszkedni felfelé, és oldalra (ezt egy kicsit háziszabályoztuk, és nem oda raktuk a kártyát). Kapunk négy Kodama kártyát, amik egyéni célként funkcionálnak, ezekből kell majd hármat kijátszani a játék során. A tavaszi, nyári, őszi szeszélykártyákból egyet-egyet kihúzunk, ezek lesznek a játékban érvényes szeszélyek. Kirakjuk őket az asztalra lefelé fordítva, majd a kezdőjátékos felfordítja a tavaszi szeszélykártyát, és hangosan felolvassa azt. A tavaszi fázisra érvényben lesznek ezek a szabályok. Az ágkártyákat megkeverjük, és felhúzunk belőle négyet, amit kirakunk az asztalra. A pontozótáblát is a közelünkbe tesszük. A kezdőjátékos elvesz a négy felfordított ágkártyák közül egyet, és odailleszti a törzskártyájához. A kártyalehelyezésnek is megvannak a maga szabályai, például nem lehet úgy lerakni, hogy két másik kártyához is hozzáérjen, vagy hogy letakarjon egy jellemzőt, vagy hogy lelógjon az asztal széléről. Ezután ha kell, lelépjük a kapott pontunkat a pontozótáblán. Utána a következő játékos jön. Így építkezünk szépen, körről körre, aztán a tavasz végével kijátszunk a kezünkből egy Kodamakártyát, ami után remélhetőleg pontokat kapunk. Ezután jön a nyár szeszélykártya felolvasása, innentől ennek lesz szerepe. Az ősz fázis végén, a harmadik Kodamakártya kijátszása után véget ér a játék, a legtöbb ponttal rendelkező játékos győz. 😊

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Kockapóker

Előbb tudtam römizni és kanasztázni , mint írni és olvasni. Ezt az apai nagyszüleimnek köszönhettem, ők tartották nagyon fontosnak, hogy megismerjem ezeket a kártyajátékokat. Innen már csak egy lépés volt a kockapóker🎲 . Talán nyolc éves lehettem, amikor megtanították, mert addigra rongyosra játszottuk a francia kártyát a családdal. A kockapóker egy nagyon egyszerű játék, csak toll, papír, és öt darab kocka kell hozzá. Több változata is ismert. Olvastam a Yahtzee-ról, amit Lowe adott ki 1956-ban, ami szintén kockapóker, csak ott 13 forduló van, és értékfüggetlenül járnak meghatározott pontok bizonyos kombinációkra. A mi családunkban ismert kockapóker variáns ettől eltér. Én azt írom le, ahogyan mi ismerjük több, mint harminc éve. 😉 Úgy indulunk neki, hogy összesen három dobásunk van abban a körben. A dobás után eldönthetjük, hogy félreteszünk-e kockákat, mert úgy jók, ahogy vannak. Az összes többivel újradobhatunk. Mi az itt látható táblázatot rajzoltuk meg egy lapra, s eszerint kell

Amanita

Az Amanita 🍄 társasjátékot ajándékba kaptam Esztó Bernáttól , és feleségétől, Esztó-Harazin Dorottyától , amiért ezúton is nagyon hálás vagyok! 💚 A játék magánkiadásban jelent meg a Fű Alatt Kiadó  gondozásában. Arról, hogy hogyan is jött a játékötlet, illetve hogyan lett az elképzelésekből valóság, ITT olvashattok. Akinek van szerencséje az Amanitához, az tudja, hogy egy igazán különleges társasjátékot tarthat a kezében. A szerzők semmit sem bíztak a véletlenre, társasjátéktervező útjukon Boros Lajos gombaszakellenőr segítette őket, hogy minél hitelesebben tudják megalkotni az Amanitát. A doboza letisztult, minőségi, színben és küllemben harmonizál a tematikával, s a dobozon belüli játékelemekkel. A 180 darab kártya önmagáért beszél. Az illusztráció, és a grafika Csíkszentmihályi Berta kitűnő munkájának gyümölcse. A játék meseszépen ábrázolt, nagy kártyalapjai nézegetésébe bele lehet feledkezni. (Kártyaméret: 80*130 mm) A játékszabály könnyen megtanulható, jól értelmezhető. Az Am

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett tartalmakat szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett cikkek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2022- tarsasjatszunk.hu