Translate

Kövess Facebookon is! 😊

Qwixx

A Qwixx-et annyira sokszor játszottuk, hogy kellett venni egy másik dobozzal, mert elfogytak a pontozólapok. Azóta amúgy beszereztünk egy laminálógépet, és a pontozólapos játékok lapjaiból le is lamináltunk párat, ami nagyon hasznos ilyen esetekben. Csak egy letörölhető filc kell hozzá. 😊 Aki szereti a kockás játékokat, annak ez sem fog csalódást okozni. E játék előtt ha egyszerű kockás játékot akartunk játszani, akkor elővettük a kockapókert - több, mint harminc éve csörögtetjük azzal is a kockákat. Épp a minap tanítottuk meg a két nagyobb gyerkőcnek. Szerencsére egyre több okos kis játék kerül a boltok polcaira, amihez nem kell más, csak pontozólap, toll, és persze az elmaradhatatlan kockák. Nagy kedvencünk a clever sorozat is: Ganz schön clever, Doppelt so clever, Clever hoch drei, és a legújabb csoda, a Clever 4ever. 😍 Visszatérve a Qwixx-hez, ez is nagyon ajánlós, mert pillanatok alatt elsajátítható a játékszabálya, és egy kicsike doboz az egész, amit bárhová magunkkal vihetünk. 😉

Kap mindenki egy pontozólapot, és egy tollat. A pontozólapon (játékoslapon) négy színű sort látunk: piros, sárga, zöld, kék. A piros és a sárga növekvő számsorrend, míg a zöld és kék csökkenő. A számokat kell beikszelni a játék során, amiket sikerül kidobni. Szigorúan balról jobbra haladva. Számokat átugrani lehet, de visszafelé haladni nem. Tehát ha lehúztuk a zöld 11-est, akkor amennyiben előtte nem sikerült lehúzni a zöld 12-est, úgy ezt vízszintesen áthúzzuk - arra már esélyünk nincs. A kezdőjátékos dob a kockákkal. Aki éppen dob a kockákkal, az az aktív játékos, a többiek a passzív játékosok. Az aktív játékos a két fehér dobókocka összegét hangosan, jól érthetően bemondja, majd a többiek (passzív játékosok) eldöntik, hogy beikszelik-e ezt a számot bármelyik sorban. Ugyanerről dönt az aktív játékos is, a saját játékoslapján. Csakis ezután jöhet a második akció, amit a többiek nem, csak az aktív játékos hajthat végre. Az egyik, tetszőlegesen kiválasztott fehér kocka értékét hozzáadhatja egy tetszőlegesen választott színes kocka értékéhez, és akkor az így kapott számot beikszelheti a választott színes kocka sorában. Amennyiben az aktív játékos sem a fehér kockák összegét, sem eme utóbbi akciót (1 fehér kocka + 1 színes kocka összege) nem akarja, vagy nem tudja beikszelni a játékoslapján, úgy hibapontot kell ikszelnie, ami mínusz öt pont a játék végén. Ha valaki az utolsó számot is beikszelte, és rendelkezik abban a sorban öt beikszelt mezővel, akkor a lakatot is beikszelheti, ami plusz pontot jelent számára a játék végén. A pontozás a lap alján látható, meg kell nézni, hány X került egy sorba, és alatta látható, menniy pontot írhatunk be ezért. Aztán ezt összeadjuk, kivonjuk belőle az esetleges mínusz pontokat (hibapontok), és akié a legtöbb, az nyer. Ahogy a dobozon is írva van, egyszerűen nagyszerű játék! 😉💚

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Kockapóker

Előbb tudtam römizni és kanasztázni , mint írni és olvasni. Ezt az apai nagyszüleimnek köszönhettem, ők tartották nagyon fontosnak, hogy megismerjem ezeket a kártyajátékokat. Innen már csak egy lépés volt a kockapóker🎲 . Talán nyolc éves lehettem, amikor megtanították, mert addigra rongyosra játszottuk a francia kártyát a családdal. A kockapóker egy nagyon egyszerű játék, csak toll, papír, és öt darab kocka kell hozzá. Több változata is ismert. Olvastam a Yahtzee-ról, amit Lowe adott ki 1956-ban, ami szintén kockapóker, csak ott 13 forduló van, és értékfüggetlenül járnak meghatározott pontok bizonyos kombinációkra. A mi családunkban ismert kockapóker variáns ettől eltér. Én azt írom le, ahogyan mi ismerjük több, mint harminc éve. 😉 Úgy indulunk neki, hogy összesen három dobásunk van abban a körben. A dobás után eldönthetjük, hogy félreteszünk-e kockákat, mert úgy jók, ahogy vannak. Az összes többivel újradobhatunk. Mi az itt látható táblázatot rajzoltuk meg egy lapra, s eszerint kell

Amanita

Az Amanita 🍄 társasjátékot ajándékba kaptam Esztó Bernáttól , és feleségétől, Esztó-Harazin Dorottyától , amiért ezúton is nagyon hálás vagyok! 💚 A játék magánkiadásban jelent meg a Fű Alatt Kiadó  gondozásában. Arról, hogy hogyan is jött a játékötlet, illetve hogyan lett az elképzelésekből valóság, ITT olvashattok. Akinek van szerencséje az Amanitához, az tudja, hogy egy igazán különleges társasjátékot tarthat a kezében. A szerzők semmit sem bíztak a véletlenre, társasjátéktervező útjukon Boros Lajos gombaszakellenőr segítette őket, hogy minél hitelesebben tudják megalkotni az Amanitát. A doboza letisztult, minőségi, színben és küllemben harmonizál a tematikával, s a dobozon belüli játékelemekkel. A 180 darab kártya önmagáért beszél. Az illusztráció, és a grafika Csíkszentmihályi Berta kitűnő munkájának gyümölcse. A játék meseszépen ábrázolt, nagy kártyalapjai nézegetésébe bele lehet feledkezni. (Kártyaméret: 80*130 mm) A játékszabály könnyen megtanulható, jól értelmezhető. Az Am

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett tartalmakat szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett cikkek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2022- tarsasjatszunk.hu