Translate

Kövess Facebookon is! 😊

Aeon's end Legacy - Történetek a világvége utánról

Az Aeon's end Legacy társasjáték régóta birizgálta a fantáziámat. Ki szerettünk volna próbálni egy ilyen történetvezérelt, kalandozós társast, és a megszámlálhatatlan vélemény elolvasása után erre a játékra (is) esett  a választásom. Akció keretein belül sikerült nagyon jó áron hozzájutni, így hatalmas volt az örömöm. Azonban az időt mindig úgy kell keresni, hol van pár olyan óra, amit erre lehet fordítani... Végül belevágtunk. Kipakoltuk, és nekiálltunk a szabályolvasásnak. Izgalmas ez a sok titok, meg doboz, meg boríték, meg az a rengeteg kártya...

Annyira élveztük az első játékot, hogy szívünk szerint azonnal haladtunk volna tovább a második fejezettel, de erre nem volt alkalmunk, így össze kellett rendezni, és elpakolni. Legközelebb mikor újra előszedtük, akkor rájöttünk, hogy lehet jobban kellett volna figyelni a kártyák elrakása környékén. Nekem, mint aki elsőre játszott ilyen típusú játékkal, az hiányzott, hogy a játékszabály, vagy a történetkártya igenis emlékeztessen, hogy melyik kártyákat kell majd még használnom a játék során.

Jelenleg az ötödik fejezetet fejeztük be. Még hátra van kettő. Eddig egyszer veszítettünk, a többit megnyertük. Gondolom azért, mert rég összeszokott páros vagyunk Zsolttal az élet minden területén. Mégis... valahogy nehezen ülök már le ehhez a játékhoz. Az első fejezetnél alig vártam, hogy elmélyülhessünk a kalandban, a történet vezessen, és tényleg belehelyezkedtem egy mágus karakter bőrébe... igaz, volt kis baki, mert annyira egyformák a táblákon a női/férfi karakterek, hogy csak hajszálnyi a különbség (vagy lehet nekem nem jó már a szemem), ezért véletlenül a férfi karakteremnek női nevet adtam... szerencsére nagyon jól javíthatóak a kitalált nevek, így nem szenvedett nagy lelki törést a karakterem. Viszont az, ahogy a játék kitalálói elindítanak egy ilyen mágus tanoncot, nekem okozott lelki törést minden fejezet elején. Mintha azt mondanám, tessék, egy gomb, egy lencseszem, és egy törött tányérdarab... ja, meg egy gombostű. Menj, győzd le a hétfejű, tűzokádó, pokolból visszatérő varázslósárkányt, sok sikert! Ööö... Tessék?!? És akármi történt, tőlünk csak elvett a játék, illetve olyan, sokszor semmire sem jó morzsák voltak a "jutalmak", amiktől inkább sírni támadt volna kedvem.Nincs összhangban az egész. Az első fejezet után egyszer sem éreztem magam harcoló mágusnak, aki folyamatosan fejlődik. Ma már konkrétan ott tartottam, hogy fel sem olvastam a történetet, csak hogy mi a feladat, mert untam, és nem érdekelt semmi, csak hogy haladjunk, és végezzünk a szörnnyel, aztán pakoljuk elfelé az egészet. Arra gondoltam, aboszút nem nekem való a történetvezérelt társas. De aztán meg... lehet, hogy más tetszene. Nem tudom. A puding próbája az evés. Nem mondom, hogy többé nem próbálkozom hasonlóval.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Kockapóker

Előbb tudtam römizni és kanasztázni , mint írni és olvasni. Ezt az apai nagyszüleimnek köszönhettem, ők tartották nagyon fontosnak, hogy megismerjem ezeket a kártyajátékokat. Innen már csak egy lépés volt a kockapóker🎲 . Talán nyolc éves lehettem, amikor megtanították, mert addigra rongyosra játszottuk a francia kártyát a családdal. A kockapóker egy nagyon egyszerű játék, csak toll, papír, és öt darab kocka kell hozzá. Több változata is ismert. Olvastam a Yahtzee-ról, amit Lowe adott ki 1956-ban, ami szintén kockapóker, csak ott 13 forduló van, és értékfüggetlenül járnak meghatározott pontok bizonyos kombinációkra. A mi családunkban ismert kockapóker variáns ettől eltér. Én azt írom le, ahogyan mi ismerjük több, mint harminc éve. 😉 Úgy indulunk neki, hogy összesen három dobásunk van abban a körben. A dobás után eldönthetjük, hogy félreteszünk-e kockákat, mert úgy jók, ahogy vannak. Az összes többivel újradobhatunk. Mi az itt látható táblázatot rajzoltuk meg egy lapra, s eszerint kell

Amanita

Az Amanita 🍄 társasjátékot ajándékba kaptam Esztó Bernáttól , és feleségétől, Esztó-Harazin Dorottyától , amiért ezúton is nagyon hálás vagyok! 💚 A játék magánkiadásban jelent meg a Fű Alatt Kiadó  gondozásában. Arról, hogy hogyan is jött a játékötlet, illetve hogyan lett az elképzelésekből valóság, ITT olvashattok. Akinek van szerencséje az Amanitához, az tudja, hogy egy igazán különleges társasjátékot tarthat a kezében. A szerzők semmit sem bíztak a véletlenre, társasjátéktervező útjukon Boros Lajos gombaszakellenőr segítette őket, hogy minél hitelesebben tudják megalkotni az Amanitát. A doboza letisztult, minőségi, színben és küllemben harmonizál a tematikával, s a dobozon belüli játékelemekkel. A 180 darab kártya önmagáért beszél. Az illusztráció, és a grafika Csíkszentmihályi Berta kitűnő munkájának gyümölcse. A játék meseszépen ábrázolt, nagy kártyalapjai nézegetésébe bele lehet feledkezni. (Kártyaméret: 80*130 mm) A játékszabály könnyen megtanulható, jól értelmezhető. Az Am

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett tartalmakat szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett cikkek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2022- tarsasjatszunk.hu