Translate

Kövess Facebookon is! 😊

Karuba

A Karuba egy lapkalerakós társasjáték. Könnyű, viszonylag gyorsan végigjátszható játék. Az előkészülete körülbelül annyi, mint maga a játék. Legalábbis nálunk Zsolt pikk-pakk, percek alatt eljut Ából Bébe, így eléggé megnehezíti a lelkesedésemet eme társas iránt. De komolyan próbálkozom. Csak nekem több lapkára lenne szükségem, mint amekkora a sziget. 😄 Először is mindenki magához vesz egy szigetet, majd minden színből egy kalandort, és egy ugyanolyan színű templomot. A dzsungellapkákat szétválogatjuk hátoldaluk színe szerint, majd mindenki választ abból is egy színt, és az ahhoz tartozó összes lapkát magához veszi. A kezdő játékos képpel lefelé fordítja a választott színű lapkáit, megkeveri őket, majd a játékostáblája köré lerakja őket - még mindig képpel lefelé. A többi játékos számsorrendben lerakja a lapkáit a saját táblája köré képpel felfelé. Játékosszámtól függően az asztal közepére helyezzük a templomi kincseket, majd az összes kristályt, és aranyrögöt.

Maga a játék annyi, hogy az egyik játékos megfog egy kalandort, és a hozzá tartozó ugyanolyan színű templomot, és a kalandort leteszi a part valamelyik fokára, a templomot pedig a dzsungel valamelyik fokára, legalább három szám távolságra. Minden játékos követi ezeket a lépéseket, és ők is ugyanoda helyezik azt a kalandort, és templomot. Aztán a következő játékoson a sor, ő is fog egy kalandort, és templomot, leteszi... mire mind táblára kerül, az összes játékos szigetének ugyanúgy kell kinéznie. Majd a kezdőjátékos felhúzza a legelső lefordított dzsungellapkáját, és hangosan kimondja a számát. A többiek is megkeresik ugyanezt a lapkát. Azután mindenki eldönti, hogy ezt a lapkát lehelyezi a szigetére, avagy annyit lép bármelyik választott kalandorral, amennyi ösvény vezet a fel nem használt lapka széleihez (kettő, három, vagy négy). A cél az, hogy a kalandor elsőként jusson el a saját színű templomához, mert akkor megszerzi a legértékesebb templomi kincset. Útközben kristályt, és aranyrögöket vehet fel arról a lapkáról, melyeken van ilyen, de ahhoz meg is kell állnia azon a dzsungellakpán, nem elég áthaladni rajta. A játéknak akkor van vége, amikor egy játékos az összes kalandort eljuttatta a templomig, vagy ha az összes lapka felvételre került.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Kockapóker

Előbb tudtam römizni és kanasztázni , mint írni és olvasni. Ezt az apai nagyszüleimnek köszönhettem, ők tartották nagyon fontosnak, hogy megismerjem ezeket a kártyajátékokat. Innen már csak egy lépés volt a kockapóker🎲 . Talán nyolc éves lehettem, amikor megtanították, mert addigra rongyosra játszottuk a francia kártyát a családdal. A kockapóker egy nagyon egyszerű játék, csak toll, papír, és öt darab kocka kell hozzá. Több változata is ismert. Olvastam a Yahtzee-ról, amit Lowe adott ki 1956-ban, ami szintén kockapóker, csak ott 13 forduló van, és értékfüggetlenül járnak meghatározott pontok bizonyos kombinációkra. A mi családunkban ismert kockapóker variáns ettől eltér. Én azt írom le, ahogyan mi ismerjük több, mint harminc éve. 😉 Úgy indulunk neki, hogy összesen három dobásunk van abban a körben. A dobás után eldönthetjük, hogy félreteszünk-e kockákat, mert úgy jók, ahogy vannak. Az összes többivel újradobhatunk. Mi az itt látható táblázatot rajzoltuk meg egy lapra, s eszerint kell

Amanita

Az Amanita 🍄 társasjátékot ajándékba kaptam Esztó Bernáttól , és feleségétől, Esztó-Harazin Dorottyától , amiért ezúton is nagyon hálás vagyok! 💚 A játék magánkiadásban jelent meg a Fű Alatt Kiadó  gondozásában. Arról, hogy hogyan is jött a játékötlet, illetve hogyan lett az elképzelésekből valóság, ITT olvashattok. Akinek van szerencséje az Amanitához, az tudja, hogy egy igazán különleges társasjátékot tarthat a kezében. A szerzők semmit sem bíztak a véletlenre, társasjátéktervező útjukon Boros Lajos gombaszakellenőr segítette őket, hogy minél hitelesebben tudják megalkotni az Amanitát. A doboza letisztult, minőségi, színben és küllemben harmonizál a tematikával, s a dobozon belüli játékelemekkel. A 180 darab kártya önmagáért beszél. Az illusztráció, és a grafika Csíkszentmihályi Berta kitűnő munkájának gyümölcse. A játék meseszépen ábrázolt, nagy kártyalapjai nézegetésébe bele lehet feledkezni. (Kártyaméret: 80*130 mm) A játékszabály könnyen megtanulható, jól értelmezhető. Az Am

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett tartalmakat szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett cikkek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2022- tarsasjatszunk.hu