Karuba
A Karuba egy lapkalerakós társasjáték. Könnyű, viszonylag gyorsan végigjátszható játék. Az előkészülete körülbelül annyi, mint maga a játék. Legalábbis nálunk Zsolt pikk-pakk, percek alatt eljut Ából Bébe, így eléggé megnehezíti a lelkesedésemet eme társas iránt. De komolyan próbálkozom. Csak nekem több lapkára lenne szükségem, mint amekkora a sziget. 😄 Először is mindenki magához vesz egy szigetet, majd minden színből egy kalandort, és egy ugyanolyan színű templomot. A dzsungellapkákat szétválogatjuk hátoldaluk színe szerint, majd mindenki választ abból is egy színt, és az ahhoz tartozó összes lapkát magához veszi. A kezdő játékos képpel lefelé fordítja a választott színű lapkáit, megkeveri őket, majd a játékostáblája köré lerakja őket - még mindig képpel lefelé. A többi játékos számsorrendben lerakja a lapkáit a saját táblája köré képpel felfelé. Játékosszámtól függően az asztal közepére helyezzük a templomi kincseket, majd az összes kristályt, és aranyrögöt.
Maga a játék annyi, hogy az egyik játékos megfog egy kalandort, és a hozzá tartozó ugyanolyan színű templomot, és a kalandort leteszi a part valamelyik fokára, a templomot pedig a dzsungel valamelyik fokára, legalább három szám távolságra. Minden játékos követi ezeket a lépéseket, és ők is ugyanoda helyezik azt a kalandort, és templomot. Aztán a következő játékoson a sor, ő is fog egy kalandort, és templomot, leteszi... mire mind táblára kerül, az összes játékos szigetének ugyanúgy kell kinéznie. Majd a kezdőjátékos felhúzza a legelső lefordított dzsungellapkáját, és hangosan kimondja a számát. A többiek is megkeresik ugyanezt a lapkát. Azután mindenki eldönti, hogy ezt a lapkát lehelyezi a szigetére, avagy annyit lép bármelyik választott kalandorral, amennyi ösvény vezet a fel nem használt lapka széleihez (kettő, három, vagy négy). A cél az, hogy a kalandor elsőként jusson el a saját színű templomához, mert akkor megszerzi a legértékesebb templomi kincset. Útközben kristályt, és aranyrögöket vehet fel arról a lapkáról, melyeken van ilyen, de ahhoz meg is kell állnia azon a dzsungellakpán, nem elég áthaladni rajta. A játéknak akkor van vége, amikor egy játékos az összes kalandort eljuttatta a templomig, vagy ha az összes lapka felvételre került.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése