Translate

Kövess Facebookon is! 😊

Eldorádó legendája

Nem tudom, miért, de nagyon nem akartam megvenni ezt a társasjátékot. Valahogy nem vonzott a téma, és a kinézet sem. Lehet emlékeztetett a Tikalra, ami az egyik első társasunk volt 6 évvel ezelőtt, és egyben az első csalódás is. Kiderült, hogy ketten nem olyan jó, mi meg szinte mindig ketten játszunk. Meg lehet korán találkoztunk azzal is. Most már mindegy, régen eladtuk. Visszakanyarodva az Eldorádó legendájára, a férjem azonnal felfigyelt rá egy boltban. Aztán addig-addig mondogatta, hogy tegyünk egy próbát vele, míg végül megvettük. 😊


Azóta már felkerült a kívánságlistámra a két kiegészítője is. A játékmenet nagyon egyszerű, a szabály érthető. 45-60 percben nagyon jó szórakozást nyújt. A játékhoz először is állítsuk össze az útvonalat, melyen végig kell majd mennünk. A játékszabályban találunk segítséget könnyű, közepesen nehéz, és nehéz útvonalhoz is. De ha szeretnénk, saját útvonalat is tervezhetünk. A piactérre kipakoljuk a kártyákat szabály szerint, majd magunkhoz vesszük a 8 kártyából álló kezdő paklit, egy expedíció táblát, és a saját színű kalandort (két játékos esetén két kalandort), majd utóbbiakat a rajtmezőkre helyezzük. A kezdő kártyákat megkeverjük, és lefordított húzópkaliként az expedíció táblánk bal oldalára tesszük. Ebből felhúzunk négyet. A körünkben a kezünkben lévő kártyák kijátszásával mozgathatjuk a kalandort, vagy vásárolhatunk a piactérről. A kártyákon lévő számok határozzák meg, hogy ha kijátszuk őket, mennyit, és milyen színű mezőn léphetünk a kalandorunkkal.


Vásárlásnál annyit ér a sárga kártya, amennyi a pénzérme értéke rajta, a többi kártyák pedig értéktől függetlenül fél pénzt érnek. Amikor megveszünk egy kártyát a piactérről, akkor azt a dobópaklira tesszük, és majd csak a következő újrakeverésnél kerül a húzópaklinkba. A kezünkben lévő négy kártyából bármennyit lejátszhatunk, és léphetünk a kalandorral, és/vagy vásárolhatunk is. Ha nem akarjuk mindet felhasználni, akkor pedig eldönthetjük, hogy kézben tartjuk, vagy eldobjuk a dobó paklinkba. Akárhogyan is döntünk, utána annyit kell húznunk a saját paklinkból, hogy újra négy kártya legyen a kezünkben. Amikor pedig elfogy a húzópakliból az összes kártya, újrakeverjük a dobópaklit, és átrakjuk a bal oldalra, hogy újra húzópakli legyen belőle. Amelyik játékos elsőként juttatja a kalandorát Eldorádóba, az lesz a győztes. Igazi családi játék, jó hangulattal! 😎

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Kockapóker

Előbb tudtam römizni és kanasztázni , mint írni és olvasni. Ezt az apai nagyszüleimnek köszönhettem, ők tartották nagyon fontosnak, hogy megismerjem ezeket a kártyajátékokat. Innen már csak egy lépés volt a kockapóker🎲 . Talán nyolc éves lehettem, amikor megtanították, mert addigra rongyosra játszottuk a francia kártyát a családdal. A kockapóker egy nagyon egyszerű játék, csak toll, papír, és öt darab kocka kell hozzá. Több változata is ismert. Olvastam a Yahtzee-ról, amit Lowe adott ki 1956-ban, ami szintén kockapóker, csak ott 13 forduló van, és értékfüggetlenül járnak meghatározott pontok bizonyos kombinációkra. A mi családunkban ismert kockapóker variáns ettől eltér. Én azt írom le, ahogyan mi ismerjük több, mint harminc éve. 😉 Úgy indulunk neki, hogy összesen három dobásunk van abban a körben. A dobás után eldönthetjük, hogy félreteszünk-e kockákat, mert úgy jók, ahogy vannak. Az összes többivel újradobhatunk. Mi az itt látható táblázatot rajzoltuk meg egy lapra, s eszerint kell

Amanita

Az Amanita 🍄 társasjátékot ajándékba kaptam Esztó Bernáttól , és feleségétől, Esztó-Harazin Dorottyától , amiért ezúton is nagyon hálás vagyok! 💚 A játék magánkiadásban jelent meg a Fű Alatt Kiadó  gondozásában. Arról, hogy hogyan is jött a játékötlet, illetve hogyan lett az elképzelésekből valóság, ITT olvashattok. Akinek van szerencséje az Amanitához, az tudja, hogy egy igazán különleges társasjátékot tarthat a kezében. A szerzők semmit sem bíztak a véletlenre, társasjátéktervező útjukon Boros Lajos gombaszakellenőr segítette őket, hogy minél hitelesebben tudják megalkotni az Amanitát. A doboza letisztult, minőségi, színben és küllemben harmonizál a tematikával, s a dobozon belüli játékelemekkel. A 180 darab kártya önmagáért beszél. Az illusztráció, és a grafika Csíkszentmihályi Berta kitűnő munkájának gyümölcse. A játék meseszépen ábrázolt, nagy kártyalapjai nézegetésébe bele lehet feledkezni. (Kártyaméret: 80*130 mm) A játékszabály könnyen megtanulható, jól értelmezhető. Az Am

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett tartalmakat szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett cikkek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2022- tarsasjatszunk.hu