Translate

Kövess Facebookon is! 😊

Get on board

Ez a játék azonnal megfogott, ahogy megláttam, így hamar polcra is került. Ahogy megvettem, ki akartam rögtön próbálni, ezért neki is ültünk kipakolni, és átolvasni a játékszabályt. Kiderült, hogy tényleg tök szuper társasjáték, könnyű, érdekes, körülbelül fél óra alatt lemegy.

Mi a New York oldalával játszottunk. Egytől hatig megkeverjük a menetjegy kártyákat, és húzunk egyet-egyet. Ez csak azért kell, hogy kiderüljön, ki melyik számról fog indulni. Utána visszatesszük a menetjegykártyákat, és mind a tizenkettőt jól összekevrjük, majd képpel lefelé a táblán kijelölt helyre tesszük. Megkeverjük a közös célkártyákat, és kettőt véletlenszerűen felcsapunk a táblán kijelölt helyre a sárga oldalával felfelé. Aki legelőször teljesíti a közös célt, az 10 pontot kap érte, és megfordítja a célkártyát a kék oldalára. A második játékos, aki teljesíti, már csak 6 pontot fog érte kapni. Az egyéni célkártyákat is megkeverjük, és mindenki kap egyet, amit titokban tart. Ezen az van rajta, milyen pontokat kell érintenie a buszvonal kiépítésevel ahhoz, hogy a játék végén megkapja az egyéni célkártya teljesítésével járó 10 pontot. Mindenki választ egy színt, a kezdő lámpajelölőt a kezdő számához teszi. Kapunk a jegyzettömbből egy lapot, ami fontos, hogy mindenkinek különböző legyen a felül feltűntetett útvonal a menetjegyeknél. Felcsapjuk az első menetjegykártyát, a saját lapunkon beikszeljük, és amikor mi jövünk, leteszünk annyi utat, amennyit a lapunk mutat az aktuális menetjegykártya száma alatt. A kanyar iránya nem, csak a száma számít. Mindegy, hogy jobbra, vagy balra megyünk, csak az a lényeg, hány kanyart kell bevennünk. A lapunkon kipipáljuk, milyen utast sikerült felvenni, és a következő menetjegykártyánál robogunk tovább. Amikor látványossághoz érünk, adott színű mező azon sorát kell néznünk, amelyen az utolsó pipát tettük (jelöltük a felvett utast). Ebben a sorban megnézzük, az utoljára felvett utasunk alatt milyen pontszám van, azt beírjuk a sora végére, és még fennmaradt rubrikát abban a sorban kisatírozzuk (kivéve az egyetemistáknál). Ha kapunk plus utast is, azt is jelöljük le a lapunkon. Amennyiben a buszozásunk során zöld lámpánál állunk meg, újra rakhatunk egy utat, amikor a belvárosban, feketével jelölt úton haladunk, vagy olyan úton, ahol már valaki járt, akkor pedig dugódíjat kell megfizetni, amit a lap alján tudunk jelölni. Mégy erre-arra, kanyarogsz, és csak azt veszed észre, hogy mindjárt elfogynak az útjelölőid, közeledsz a játék végéhez. S akkor érzed azt, hogy játszanál még egyet...! 😊

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Kockapóker

Előbb tudtam römizni és kanasztázni , mint írni és olvasni. Ezt az apai nagyszüleimnek köszönhettem, ők tartották nagyon fontosnak, hogy megismerjem ezeket a kártyajátékokat. Innen már csak egy lépés volt a kockapóker🎲 . Talán nyolc éves lehettem, amikor megtanították, mert addigra rongyosra játszottuk a francia kártyát a családdal. A kockapóker egy nagyon egyszerű játék, csak toll, papír, és öt darab kocka kell hozzá. Több változata is ismert. Olvastam a Yahtzee-ról, amit Lowe adott ki 1956-ban, ami szintén kockapóker, csak ott 13 forduló van, és értékfüggetlenül járnak meghatározott pontok bizonyos kombinációkra. A mi családunkban ismert kockapóker variáns ettől eltér. Én azt írom le, ahogyan mi ismerjük több, mint harminc éve. 😉 Úgy indulunk neki, hogy összesen három dobásunk van abban a körben. A dobás után eldönthetjük, hogy félreteszünk-e kockákat, mert úgy jók, ahogy vannak. Az összes többivel újradobhatunk. Mi az itt látható táblázatot rajzoltuk meg egy lapra, s eszerint kell

Amanita

Az Amanita 🍄 társasjátékot ajándékba kaptam Esztó Bernáttól , és feleségétől, Esztó-Harazin Dorottyától , amiért ezúton is nagyon hálás vagyok! 💚 A játék magánkiadásban jelent meg a Fű Alatt Kiadó  gondozásában. Arról, hogy hogyan is jött a játékötlet, illetve hogyan lett az elképzelésekből valóság, ITT olvashattok. Akinek van szerencséje az Amanitához, az tudja, hogy egy igazán különleges társasjátékot tarthat a kezében. A szerzők semmit sem bíztak a véletlenre, társasjátéktervező útjukon Boros Lajos gombaszakellenőr segítette őket, hogy minél hitelesebben tudják megalkotni az Amanitát. A doboza letisztult, minőségi, színben és küllemben harmonizál a tematikával, s a dobozon belüli játékelemekkel. A 180 darab kártya önmagáért beszél. Az illusztráció, és a grafika Csíkszentmihályi Berta kitűnő munkájának gyümölcse. A játék meseszépen ábrázolt, nagy kártyalapjai nézegetésébe bele lehet feledkezni. (Kártyaméret: 80*130 mm) A játékszabály könnyen megtanulható, jól értelmezhető. Az Am

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett tartalmakat szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett cikkek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2022- tarsasjatszunk.hu