Translate

Kövess Facebookon is! 😊

Azul - A királyi pavilon

Az Azul, és az Azul - Sintra üvegcsodái után a harmadik darab, mely méltán ennek a családnak a tagja. Gyönyörű, élénk színekben pompázó csempék, könnyű játékmenet, élvezetes időtöltés. Megkapjuk a táblánkat, kipakoljuk a játékosszámnak megfelelő manufaktúrakorongokat, mindegyikre 4-4 csempét húzunk a zsákból. Kitesszük a pontozótáblát, húzunk a zsákból tíz darab csempét, melyet rárakunk, felkerülnek rá a játékosjelölők, és a fordulójelölőt az egyeshez tesszük.

Ez utóbbi minden fordulónál lép egyet előre. A felette lévő színes csempe pedig azt jelzi, abban a fordulóban melyik szín lesz a Joker, amellyel helyettesíthetünk bármely másik színt. A tornyot is a közelbe tesszük, és kezdődhet is a játék! A legfiatalabb játékosé a kezdés joga, aki választhat, hogy vagy elvesz valamelyik manufaktúra korongról minden egyforma színű csempét, és a többi (azon a konrongon maradt csempét) besöpri középre, VAGY középről veszi el az összes egyforma színű csempét. Aki ezt először teszi meg, annak jár a kezdő játékos jelölő, melyet a táblánk mellé teszünk, és annyit lépünk mínuszba a pontjelölőnkkel, amennyi csempét középről felvettünk. Így megy ez felváltva addig, míg az összes csempét el nem veszük, majd jön a második fázis, amikor is lepakolhatjuk a csempéket. Annyi azonos színű (vagy Jokerrel felpótolt) csempével kell rendelkeznünk, amelyik számra szeretnénk a csempénket letenni. Ezekből egyet lepakolunk, a többit a toronyba dobjuk.

Pontozni se felejtsünk el! S amikor sikerül közre fogni egy oszlopot, szobrot, vagy ablakot, akkor választhatunk egy, kettő, vagy akár három csempét a pontozótábla készletmezejéről, amit aztán fel is töltünk a zsákból, mielőtt a következő játékos jönne. Amennyiben a forduló végén marad meg csempénk, amit nem használtunk fel, azt a játékostáblánk négy sarkánál kijelölt helyen tárolhatjuk - értelemszerűen maximum négyet, ha ettől több lenne, az megy a toronyba, és mínusz pontot ér nekünk. A játékostáblánk közepén lévő csillagot hat különböző színű csempével kell kirakni, a szabály ugyanaz, annyi színű olyan csempe, ahányas számra szeretnénk lerakni. A játék végén pontot ér, ha sikerül valamelyik csillagot teljesen lefedni csempékkel, illetve ha az összes csillag egyes, kettes, hármas, vagy négyes mezejét sikerült lefedni.

Mi nagyon szeretjük ezt a részt is, jó kis csavart adott neki a fordulónként változó jokerszín, mivel sosem tudni, a zsákból akkor éppen hány joker fog előkerülni. Szépek ezek a csillag alakzatok is a díszítésekkel - oszlopok, szobrok, ablakok, amik még plusz bónuszt adnak. Ez egy nagyon szerethető játék! 💙 Lehet vele csak úgy játszani, és élvezni azt, amit nyújt, vagy lehet nagyon durván stratégiázni, na ekkor hirtelen triplájára nő a játékidő. 😄

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések

Kockapóker

Előbb tudtam römizni és kanasztázni , mint írni és olvasni. Ezt az apai nagyszüleimnek köszönhettem, ők tartották nagyon fontosnak, hogy megismerjem ezeket a kártyajátékokat. Innen már csak egy lépés volt a kockapóker🎲 . Talán nyolc éves lehettem, amikor megtanították, mert addigra rongyosra játszottuk a francia kártyát a családdal. A kockapóker egy nagyon egyszerű játék, csak toll, papír, és öt darab kocka kell hozzá. Több változata is ismert. Olvastam a Yahtzee-ról, amit Lowe adott ki 1956-ban, ami szintén kockapóker, csak ott 13 forduló van, és értékfüggetlenül járnak meghatározott pontok bizonyos kombinációkra. A mi családunkban ismert kockapóker variáns ettől eltér. Én azt írom le, ahogyan mi ismerjük több, mint harminc éve. 😉 Úgy indulunk neki, hogy összesen három dobásunk van abban a körben. A dobás után eldönthetjük, hogy félreteszünk-e kockákat, mert úgy jók, ahogy vannak. Az összes többivel újradobhatunk. Mi az itt látható táblázatot rajzoltuk meg egy lapra, s eszerint kell

Amanita

Az Amanita 🍄 társasjátékot ajándékba kaptam Esztó Bernáttól , és feleségétől, Esztó-Harazin Dorottyától , amiért ezúton is nagyon hálás vagyok! 💚 A játék magánkiadásban jelent meg a Fű Alatt Kiadó  gondozásában. Arról, hogy hogyan is jött a játékötlet, illetve hogyan lett az elképzelésekből valóság, ITT olvashattok. Akinek van szerencséje az Amanitához, az tudja, hogy egy igazán különleges társasjátékot tarthat a kezében. A szerzők semmit sem bíztak a véletlenre, társasjátéktervező útjukon Boros Lajos gombaszakellenőr segítette őket, hogy minél hitelesebben tudják megalkotni az Amanitát. A doboza letisztult, minőségi, színben és küllemben harmonizál a tematikával, s a dobozon belüli játékelemekkel. A 180 darab kártya önmagáért beszél. Az illusztráció, és a grafika Csíkszentmihályi Berta kitűnő munkájának gyümölcse. A játék meseszépen ábrázolt, nagy kártyalapjai nézegetésébe bele lehet feledkezni. (Kártyaméret: 80*130 mm) A játékszabály könnyen megtanulható, jól értelmezhető. Az Am

A szerzői jogokról

Az oldalon található tartalmak részleteikben szabadon felhasználhatóak és terjeszthetőek a forrás hiteles és kattintható link formájú megjelölésével. Egyéb esetekben a tartalom felhasználása tilos. A blogban elhelyezett tartalmakat szerzői jog védi, azok máshol történő felhasználását a szerző megtiltja. A blogban közzétett cikkek és/vagy fotók kereskedelmi célú felhasználásához a szerző nem járul hozzá, azokat a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény által meghatározott módon kell kezelni. Copyright © 2022- tarsasjatszunk.hu