Azul - A királyi pavilon
Az Azul, és az Azul - Sintra üvegcsodái után a harmadik darab, mely méltán ennek a családnak a tagja. Gyönyörű, élénk színekben pompázó csempék, könnyű játékmenet, élvezetes időtöltés. Megkapjuk a táblánkat, kipakoljuk a játékosszámnak megfelelő manufaktúrakorongokat, mindegyikre 4-4 csempét húzunk a zsákból. Kitesszük a pontozótáblát, húzunk a zsákból tíz darab csempét, melyet rárakunk, felkerülnek rá a játékosjelölők, és a fordulójelölőt az egyeshez tesszük.
Ez utóbbi minden fordulónál lép egyet előre. A felette lévő színes csempe pedig azt jelzi, abban a fordulóban melyik szín lesz a Joker, amellyel helyettesíthetünk bármely másik színt. A tornyot is a közelbe tesszük, és kezdődhet is a játék! A legfiatalabb játékosé a kezdés joga, aki választhat, hogy vagy elvesz valamelyik manufaktúra korongról minden egyforma színű csempét, és a többi (azon a konrongon maradt csempét) besöpri középre, VAGY középről veszi el az összes egyforma színű csempét. Aki ezt először teszi meg, annak jár a kezdő játékos jelölő, melyet a táblánk mellé teszünk, és annyit lépünk mínuszba a pontjelölőnkkel, amennyi csempét középről felvettünk. Így megy ez felváltva addig, míg az összes csempét el nem veszük, majd jön a második fázis, amikor is lepakolhatjuk a csempéket. Annyi azonos színű (vagy Jokerrel felpótolt) csempével kell rendelkeznünk, amelyik számra szeretnénk a csempénket letenni. Ezekből egyet lepakolunk, a többit a toronyba dobjuk.
Pontozni se felejtsünk el! S amikor sikerül közre fogni egy oszlopot, szobrot, vagy ablakot, akkor választhatunk egy, kettő, vagy akár három csempét a pontozótábla készletmezejéről, amit aztán fel is töltünk a zsákból, mielőtt a következő játékos jönne. Amennyiben a forduló végén marad meg csempénk, amit nem használtunk fel, azt a játékostáblánk négy sarkánál kijelölt helyen tárolhatjuk - értelemszerűen maximum négyet, ha ettől több lenne, az megy a toronyba, és mínusz pontot ér nekünk. A játékostáblánk közepén lévő csillagot hat különböző színű csempével kell kirakni, a szabály ugyanaz, annyi színű olyan csempe, ahányas számra szeretnénk lerakni. A játék végén pontot ér, ha sikerül valamelyik csillagot teljesen lefedni csempékkel, illetve ha az összes csillag egyes, kettes, hármas, vagy négyes mezejét sikerült lefedni.
Mi nagyon szeretjük ezt a részt is, jó kis csavart adott neki a fordulónként változó jokerszín, mivel sosem tudni, a zsákból akkor éppen hány joker fog előkerülni. Szépek ezek a csillag alakzatok is a díszítésekkel - oszlopok, szobrok, ablakok, amik még plusz bónuszt adnak. Ez egy nagyon szerethető játék! 💙 Lehet vele csak úgy játszani, és élvezni azt, amit nyújt, vagy lehet nagyon durván stratégiázni, na ekkor hirtelen triplájára nő a játékidő. 😄
Megjegyzések
Megjegyzés küldése