Azul - Sintra üvegcsodái
Az Azul második önálló játéka a Sintra üvegcsodái. Nem volt kérdés, hogy ezt is beszerezzük. Azóta is a polcon van, mert megérdemli. 😊 Szépségben ez sem marad alul, hiába cserélte le a csempéket üvegre. 💙 8 éves kortól ajánlott, 2-4 fő részére, körülbelül 45 perc játékidővel.
Elvesszük a palotatáblánkat, véletlenszerűen feltesszük a mintasávokat, kirakjuk a manufaktúra korongokat, mindenki számára elérhető helyre tesszük az üvegtornyot. A pontozótábla megfelelő helyére felpakoljuk az üvegtáblákat véletlenszerűen (ez mutatja, melyik körben melyik szín a joker), majd a vászonzsákból üvegtáblákat húzunk a manufaktúra korongokra. A kezdőjátékos magához veszi a kezdőjátékos jelölőt, és választ, melyik korongról veszi el az összes ugyanolyan színű üveget. Az üvegműves-figurát léptetni kell afölé a mintasáv fölé, ahová üveget akarunk tenni. Sajátosság, hogy visszafelé (balra) csak egy akció keretében léphetünk az üvegműves figurával, ekkor üveget nem vehetünk el. Ez ad neki egy kis extra fűszert, mert egyáltalán nem mindegy, mikorra időzítjük a visszalépést. 😉
Amikor sikerült egy mintasávot kirakni, leszedjük az üvegeket, és a toronyba dobjuk. Kivéve egyet, azt a palotatáblára helyezzük, mert játék közben is, és játék végén is pontot fogunk érte kapni, ha ügyesek vagyunk. A mintasávot megfordítjuk, és játszhatunk tovább. Ha a másik oldalával is készen vagyunk, egyszerűen szedjük le a mintasávot. Amikor pedig több üveget veszünk el, mint amennyit le tudunk helyezni, sajnos ezek törött üvegek lesznek, a toronyba kell dobni, és kemény mínusz pontok járnak érte.
Okos, és szép játék. 💜 Ha tetszett, akkor itt olvashatsz a következő részről: Azul - A királyi pavilon
Megjegyzések
Megjegyzés küldése